B2B-ostajista kokee, että heidän ostoprosessinsa on monimutkainen, ja että myyjät eivät pysty tuottamaan riittävää arvoa prosessin aikana.
Gartner
suurempi myynnin konversioaste yrityksillä, joissa myynti ja markkinointi työskentelee saumattomasti yhdessä.
Gartner
Onko eteesi tullut solmu, joka kaipaa avaamista? Onko myynnissä tai markkinoinnissa epäselvä kohta, joka jarruttaa tuloksia? Kaipaatko ulkopuolista näkemystä ennen isompaa päätöstä tai investointia?
Myynnin auditointi löytää piilevät pullonkaulat, jotka hidastavat myynnin ja markkinoinnin tehokkuutta. Avullamme kitket myyntiesteet ja kaadat myynnin ja markkinoinnin siiloja, jonka jälkeen tiedät mihin seuraavaksi keskittyä, jotta kasvutavoitteet saavutetaan.
Auditoinnilla selvitämme, miten myyntistrategia toteutuu käytännössä, ja tunnistamme tekijät, jotka estävät tai edistävät tavoitteiden saavuttamista.
Säästämme myyntijohdon aikaa ja tarjoamme tilanne- ja tavoitekuvan myynnin kasvun ja tehokkuuden lisäämiseksi. Kun auditoinnin prosessi on valmis, syntyy lopputulemana dokumentoitu analyysi ja konkreettinen kasvusuunnitelma.
01
Ymmärrämme myyjien ja markkinoijien haasteet ja onnistumiset suoraan kentältä, ja samalla kerrytämme piilevää asiakasymmärrystä.
02
Arvioimme, tukevatko nykyiset materiaalit ja sisällöt ihanneasiakkaiden ostopolkua, arvon tuotantoa ja myynnin onnistumista.
03
Myynnin SWOT-analyysi
Analysoimme haastatteluista ja auditoinnista kerätyn tiedon pohjalta myyntitiimin sisäisiä vahvuuksia ja myyntiorganisaation heikkouksia sekä näihin liittyviä ulkoisia mahdollisuuksia ja mahdollisia uhkia.
04
Ostoputken nykytila
Jos myynnin auditointiin yhdistyy markkinoinnin auditointi, kartoitamme asiakkaiden matkan ensimmäisestä kosketuksesta kaupan klousaukseen.
05
Selvitämme kuinka hyvin tiimit tukevat toisiaan ja miten yhteispeliä voidaan parantaa sekä luomme kaupallisen prosessin tavoitekuvan.
06
Selvitämme pullonkaulat ja mahdollisuudet prosessin optimointiin, kuten toimenpiteet, työkalut ja aikahukka.
07
Markkinoinnin tehokkuuden arviointi
Mikäli auditoidaan myös markkinointi, tunnistamme onko markkinointi suunnattu ja resursoitu oikein ja tukeeko markkinointi myyntiä parhaalla mahdollisella tavalla.
08
Kartoitamme myynnin osaamisen tason ja yksilölliset kehittymisalueet, kuten kohtaamistaidot, arvontuotanto, rutiinit ja asiakkaan monikanavainen palvelu.
09
Markkinoinnin auditoinnissa luomme myös selkeän näkemyksen, miten vastata asiakkaiden odotuksiin ja kilpailuun markkinassa.
Tarvittaessa hyödynnämme myynnin kehitysprojekteissamme kumppanimme
Minda Sales on testiä, joka pohjautuu tunnettuun ja testattuun Big Five-persoonallisuusteoriaan. Testi tunnistaa myyjän menestykseen vaikuttavia persoonallisuudenpiirteitä ja tarjoaa yksilöllisen kehityssuunnitelman myyjän valmentamiseen.
Testituloksiin yhdistetään halutut myyjän kriteerit ja/tai "rankkaus" parhaista myyjistä, jolloin tunnistetaan mitkä piirteet korostuvat huippumyyjien yksilöillä. Testaamalla ja analysoimalla ymmärrämme yksilölliset kehitys- ja koulutustarpeet, luomme myyjistä yrityksen ihannemyyjäprofiilia ja valmennamme myyjiä yksilöllisesti parempiin tuloksiin.
Empatia kuvastaa luontaisia sosiaalisia taipumuksia kontaktin rakentamiseen ja ylläpitämiseen muiden kanssa. Lisäksi empatia mittaa taipumusta sovittelevaisuuteen ja yhteistyöhakuisuuteen.
Fokus kuvastaa luontaista taipumusta tavoitehakuisuuteen, tavoitteessa pysymiseen ja ratkaisujen etsimiseen. Vahva fokus auttaa tunnistamaan niitä vipuja joilla kauppa kotiutetaan ja lisämyynti tehdään.
Nälkä kuvastaa luontaista taipumusta aktiivisuuteen, tavoitteellisuuteen, rohkeuteen ja itsevarmuuteen. Nälkä näkyy myyntityössä toiminnan aktiivisuutena, vauhdikkuutena ja varmaotteisuutena.
Sitkeys kuvastaa luontaista sinnikkyyttä, tunnollisuutta, suunnitelmallisuutta ja järjestelmällisyyttä. Korkea sinnikkyys näkyy myyntityössä täsmällisyytenä ja huolellisesti hoidettuina jälkitoimina.
Founder, Myyntistrategi, Modernin myynnin ja markkinoinnin valmentaja
Kankkunen on modernin myynnin ja markkinoinnin strateginen uudistaja, joka rakastaa kehittää kaupallisia kokonaisuuksia – strategioita, prosesseja, työkaluja ja myyntiosaamista. Oona on ollut mukana konseptoimassa nykyaikaisia myynnin pelikirjoja, yhdistänyt myynnin ja markkinoinnin toimintamalleja ja nostanut kotimaista myyntiosaamista yli 400 yrityksessä.
Oonalla on taikavoimanaan nykyaikaiset kaupalliset tuntosarvet ja hänen analyyttinen ja näkemyksellinen ote yhdistyy käytännönläheisyyteen: tietää, miten myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä tehostetaan ”liidistä rahavirtaan” -prosessia, miten myynti modernisoidaan ja millä vahvistetaan asiakaspitoa.
Oona tunnetaan myös vuosien takaa sosiaalisen myynnin ja LinkedInin puolesta puhujana ja hän onkin näkyvä vaikuttaja LinkedInissä. Esikoiskirjansa "Kasvua somesta" (2023) on auttanut jo tuhansia suomalaisia ymmärtämään social sellingin strategiat ja tehostamaan kaupallista tehokkuutta sosiaalisen median ja henkilöbrändäyksen avulla.
Co-Founder, Markkinointistrategi, ja Markkinointijohtaja
Jonna Lönnroth on strateginen markkinoinnin uudistaja, joka muuttaa B2B-markkinoinnin roolin tukifunktiosta liiketoiminnan kasvumoottoriksi. Hän kehitti markkinoinnin prosessimallin, jonka avulla markkinointi ei ole vain vuosikelloprojekti, vaan dataohjautuva, jatkuvasti optimoituva prosessi, joka tukee myyntiä ja asiakaspolkua saumattomasti.
Jonnan ydinosaamista on kaupallisten siilojen purkaminen – hän yhdistää myynnin ja markkinoinnin toimintamallit niin, että ne eivät toimi erillisinä funktioina, vaan yhtenä kaupallisena koneistona. Hän tietää, miten markkinointi rakennetaan tukemaan liidien generointia, asiakkuudenhallintaa ja liikevaihdon kasvua.
Rohkeana modernin markkinoinnin puolestapuhuja, Jonna haastaa perinteisiä ajattelumalleja ja näyttää, miten B2B-markkinointi on paljon enemmän kuin perinteistä yritysbrändin rakentamista – se voi olla strateginen, liiketoimintaa ohjaava prosessi, joka tukee myyntiä ja asiakkuudenhallintaa koko asiakaselinkaaren ajan.
Moderni myyntivalmentaja, Myyntijohtaja ja Head of Sales
Kaisu on modernin myynnin ja myynnin johtamisen strateginen kehittäjä, joka uudistaa pölyttyneitä tapoja myydä, markkinoida ja johtaa myyjiä. Hän ei tyydy pintapuoliseen optimointiin, vaan rakentaa skaalautuvia myyntimalleja, hioutuneita myyntiprosesseja ja tehokkaita myynnin johtamiskäytänteitä, jotka vievät liiketoimintaa eteenpäin.
Kaisulla on vahva kokemus myynnin ja myyjien johtamisesta. Hän on johtanut sosiaalisen median toimistoa toimitusjohtajana sekä vetänyt myyntiä HR- ja rekrytointialalla, jossa hän rakensi 15 hengen myyntitiimin ja kehitti modernin myynnin sekä markkinoinnin yhteistyötä. Hän on ollut hankkimassa satoja B2B-asiakkuuksia ja tietää, miten monikanavaisella myynnillä ja oikeilla johtamismalleilla kasvatetaan liiketoimintaa – ja miten myyntiorganisaatio saadaan kukoistamaan.
Kaisun erikoisalaa ovat myynnin prosessit, pelikirjat ja asiakkuudenhoitomallit, joiden avulla myyntitiimeistä tehdään tehokkaita ja tavoitteellisia. Hän valmentaa myyjiä ja myynnin johtoa sekä kehittää myyntikulttuuria, joka tuottaa tulosta.
Kaisu on myös aktiivinen vaikuttaja LinkedInissä ja intohimoinen suomalaisen myynnin kehittäjä. Hän haluaa nostaa modernin myynnin tasoa ja varmistaa, että myyntityö on sekä tuloksellista että merkityksellistä – myyjille, asiakkaille ja liiketoiminnalle.
Jätä viesti lomakkeen kautta tai varaa maksuton Kasvuvartti asiantuntijamme kanssa!
Missiona kaataa kaupallisia siiloja sekä auttaa myynnin ja tunnettuuden kasvussa!