MYYNNIN AUDITOINTI

Nostamme esiin kasvun pullonkaulat, kaupalliset siilot ja myyntivahvuudet. Löydämme kipupisteet, joita et itse liian läheltä näe. Tunnistamme myyntihidasteet sekä kasvun ajurit ja varmistamme, että myynnin kehitystoimet priorisoidaan oikein.

77%

B2B-ostajista kokee, että heidän ostoprosessinsa on monimutkainen, ja että myyjät eivät pysty tuottamaan riittävää arvoa prosessin aikana.


Gartner

2,3x

suurempi myynnin konversioaste yrityksillä, joissa myynti ja markkinointi työskentelee saumattomasti yhdessä.

Gartner

Myynnin auditointi

Onko eteesi tullut solmu, joka kaipaa avaamista? Onko myynnissä tai markkinoinnissa epäselvä kohta, joka jarruttaa tuloksia? Kaipaatko ulkopuolista näkemystä ennen isompaa päätöstä tai investointia?

Myynnin auditointi löytää piilevät pullonkaulat, jotka hidastavat myynnin ja markkinoinnin tehokkuutta. Avullamme kitket myyntiesteet ja kaadat myynnin ja markkinoinnin siiloja, jonka jälkeen tiedät mihin seuraavaksi keskittyä, jotta kasvutavoitteet saavutetaan.


Auditoinnilla selvitämme, miten myyntistrategia toteutuu käytännössä, ja tunnistamme tekijät, jotka estävät tai edistävät tavoitteiden saavuttamista.


Säästämme myyntijohdon aikaa ja tarjoamme tilanne- ja tavoitekuvan myynnin kasvun ja tehokkuuden lisäämiseksi. Kun auditoinnin prosessi on valmis, syntyy lopputulemana dokumentoitu analyysi ja konkreettinen kasvusuunnitelma.

Mitä myynnin auditointi sisältää?

01

Kaupallisen tiimin ennakkokysely ja haastattelut

Ymmärrämme myyjien ja markkinoijien haasteet ja onnistumiset suoraan kentältä, ja samalla kerrytämme piilevää asiakasymmärrystä.


02

Sales Enablement -sisältöjen ja myyntiviestinnän kartoitus

Arvioimme, tukevatko nykyiset materiaalit ja sisällöt ihanneasiakkaiden ostopolkua, arvon tuotantoa ja myynnin onnistumista.

03

Myynnin SWOT-analyysi

Analysoimme haastatteluista ja auditoinnista kerätyn tiedon pohjalta myyntitiimin sisäisiä vahvuuksia ja myyntiorganisaation heikkouksia sekä näihin liittyviä ulkoisia mahdollisuuksia ja mahdollisia uhkia.


04

Ostoputken nykytila

Jos myynnin auditointiin yhdistyy markkinoinnin auditointi, kartoitamme asiakkaiden matkan ensimmäisestä kosketuksesta kaupan klousaukseen.

05

Myynnin ja markkinoinnin yhteispelin arviointi

Selvitämme kuinka hyvin tiimit tukevat toisiaan ja miten yhteispeliä voidaan parantaa sekä luomme kaupallisen prosessin tavoitekuvan.

06

Myyntiprosessin ja myyntitoimenpiteiden tehokkuuden arviointi

Selvitämme pullonkaulat ja mahdollisuudet prosessin optimointiin, kuten toimenpiteet, työkalut ja aikahukka.

07

Markkinoinnin tehokkuuden arviointi

Mikäli auditoidaan myös markkinointi, tunnistamme onko markkinointi suunnattu ja resursoitu oikein ja tukeeko markkinointi myyntiä parhaalla mahdollisella tavalla.

08

Myyjien vahvuudet, roolitukset ja osaamisen tarpeet

Kartoitamme myynnin osaamisen tason ja yksilölliset kehittymisalueet, kuten kohtaamistaidot, arvontuotanto, rutiinit ja asiakkaan monikanavainen palvelu.


09

Markkinaymmärryksen kiteyttäminen

Markkinoinnin auditoinnissa luomme myös selkeän näkemyksen, miten vastata asiakkaiden odotuksiin ja kilpailuun markkinassa.


Myynnin auditoinnin tavoitteet

Selvitämme, kuinka yrityksenne myyntistrategiaa toteutetaan käytännössä myyjien toimesta

Tunnistamme, miksi saavutetut tulokset tehdään, tai miksi tavoitteisiin ei päästä

Löydämme myynnin vahvuudet sekä seuraavat kehityskohteet

Tuomme läpinäkyvyyttä myyntitoimintojen tehokkuuteen ja suorituskykyyn, sekä markkinoinnin ja myynnin yhteistyöhön

Keräämme myynnin "piilotietoa" ja nostamme esiin myyjien tarpeita - ja kehitysideoita

Saatte vankan perustan tulevaisuuden myynnin kehittämistoimille ja tarvittaville muutoksille

Luomme pohjaa paremmalle kaupalliselle suoristuskyvylle ja kestävälle myynnin kehittämiselle 

Pintaa syvemmälle tunnistamalla myyntimenestykseen vaikuttavat myyjän persoonallisuuspiirteet

Minda- Sales testi 

Tarvittaessa hyödynnämme myynnin kehitysprojekteissamme kumppanimme

Minda Sales on testiä, joka pohjautuu tunnettuun ja testattuun Big Five-persoonallisuusteoriaan. Testi tunnistaa myyjän menestykseen vaikuttavia persoonallisuudenpiirteitä ja tarjoaa yksilöllisen kehityssuunnitelman myyjän valmentamiseen.


Testituloksiin yhdistetään halutut myyjän kriteerit ja/tai "rankkaus" parhaista myyjistä, jolloin tunnistetaan mitkä piirteet korostuvat huippumyyjien yksilöillä. Testaamalla ja analysoimalla ymmärrämme yksilölliset kehitys- ja koulutustarpeet, luomme myyjistä yrityksen ihannemyyjäprofiilia ja valmennamme myyjiä yksilöllisesti parempiin tuloksiin.


EMPATIA

Empatia kuvastaa luontaisia sosiaalisia taipumuksia kontaktin rakentamiseen ja ylläpitämiseen muiden kanssa. Lisäksi empatia mittaa taipumusta sovittelevaisuuteen ja yhteistyöhakuisuuteen.

FOKUS

Fokus kuvastaa luontaista taipumusta tavoitehakuisuuteen, tavoitteessa pysymiseen ja ratkaisujen etsimiseen. Vahva fokus auttaa tunnistamaan niitä vipuja joilla kauppa kotiutetaan ja lisämyynti tehdään.

NÄLKÄ

Nälkä kuvastaa luontaista taipumusta aktiivisuuteen, tavoitteellisuuteen, rohkeuteen ja itsevarmuuteen. Nälkä näkyy myyntityössä toiminnan aktiivisuutena, vauhdikkuutena ja varmaotteisuutena.

SITKEYS

Sitkeys kuvastaa luontaista sinnikkyyttä, tunnollisuutta, suunnitelmallisuutta ja järjestelmällisyyttä. Korkea sinnikkyys näkyy myyntityössä täsmällisyytenä ja huolellisesti hoidettuina jälkitoimina.

Kuinka paljon myynnin auditointi maksaa?

Myynnin

auditointi

Alk. 2900 - 4 900 €
Auditointi toteutetaan "avaimet käteen" palveluna sisältäen perusteellisen tarkastelun myyntiprosesseista, myyntimateriaaleista, sisäisistä ohjeista ja myyjien viestintä- ja kohtaamistaidoista.
Sisältää kirjallisen ennakkokyselyn, jonka pohjalta dokumentoimme nykytilaa ja SWOT- analyysia.

Auditoinnissa käytämme analyysiin olemassa olevaa dataa, kuten voitettuja/hävittyjä tarjouksia, asiakaspalautetta ja keskustelulokeja ja/tai myyntiviestintää.
Lopuksi luodaan nyky- ja tavoitekuva myyntiprosessista vaiheineen ja tehtävineen myynnin kehittämistä varten ja saatte selkeän toimintasuunnitelman parannustoimenpiteille.
Tuotamme visuaalisen auditoinnin työpohjan Miro- board työkalussa, luomme kirjallisen raportin ja pidämme lopuksi työpajan auditoinnista.

Myynnin ja markkinoinnin auditointi

Alk. 4 900 € - 6 900 €
Myynnin auditoinnin lisäksi tunnistamme onko markkinointi suunnattu ja resursoitu oikein ja tukeeko markkinointi myyntiä parhaalla mahdollisella tavalla.
Kun myynnin ja markkinoinnin yhteinen auditointi tehdään, saadaan kaupallisen kokonaisuuden tilannekuva ja paljastamme, mitkä toimenpiteet toimivat, missä piilee hukkakulut ja miten markkinointi- ja myyntitoimet saadaan paremmin linjaan. Kun näkemys kirkastuu, myös päätöksenteko helpottuu ja voidaan priorisoida kehityslistaa ilman arvailuja.
Kehitämme myös asiakasymmärrystä ja luomme selkeän näkemyksen, miten vastata asiakkaiden odotuksiin ja kilpailuun markkinassa.
Tuotamme visuaalisen auditoinnin työpohjan Miro- board työkalussa, luomme kirjallisen raportin ja pidämme lopuksi työpajan auditoinnista.

Myynnin auditointi ja

Minda Sales Testit

Alk. 4900
Myynnin auditoinnin lisäksi toteutetaan MINDA Sales Test -myyntitestit myyjien yksilöllisten vahvuuksien ja kehityskohteiden analysoimiseksi.

Minda Sales Test- testit ja yksilökohtainen analyysi takaavat myös yksilöllisempää valmentamista ja osaamisen kehittämistä.

Lisäarvona myynnillisen myyntihenkilöstön ihanneprofiili, jonka avulla voidaan optimoida tulevia myyjärekrytointeja ja vahvistaa ihannemyyjän tavoiteroolia.

Sisältää visuaalisen auditoinnin työpohjan Miro- board työkalussa, kirjallisen raportin, max 2 Teams- tapaamista prosessin aikana, yhden työpajan auditoinnista sekä työpajan Minda- testien tuloksista.

Modernin myynnin ja markkinoinnin asiantuntijat

OONA KANKKUNEN

Founder, Myyntistrategi, Modernin myynnin ja markkinoinnin valmentaja

041 314 8363

oona@

networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

LUE BIO

OONA KANKKUNEN

Kankkunen on modernin myynnin ja markkinoinnin strateginen uudistaja, joka rakastaa kehittää kaupallisia kokonaisuuksia – strategioita, prosesseja, työkaluja ja myyntiosaamista. Oona on ollut mukana konseptoimassa nykyaikaisia myynnin pelikirjoja, yhdistänyt myynnin ja markkinoinnin toimintamalleja ja nostanut kotimaista myyntiosaamista yli 400 yrityksessä. 

 

Oonalla on taikavoimanaan nykyaikaiset kaupalliset tuntosarvet ja hänen analyyttinen ja näkemyksellinen ote yhdistyy käytännönläheisyyteen: tietää, miten myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä tehostetaan ”liidistä rahavirtaan” -prosessia, miten myynti modernisoidaan ja millä vahvistetaan asiakaspitoa. 

 

Oona tunnetaan myös vuosien takaa sosiaalisen myynnin ja LinkedInin puolesta puhujana ja hän onkin näkyvä vaikuttaja LinkedInissä. Esikoiskirjansa "Kasvua somesta" (2023) on auttanut jo tuhansia suomalaisia ymmärtämään social sellingin strategiat ja tehostamaan kaupallista tehokkuutta sosiaalisen median ja henkilöbrändäyksen avulla. 

 

JONNA LÖNNROTH

Co-Founder, Markkinointistrategi, ja Markkinointijohtaja

040 722 3816

jonna@

networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

LUE BIO

JONNA LÖNNROTH

Jonna Lönnroth on strateginen markkinoinnin uudistaja, joka muuttaa B2B-markkinoinnin roolin tukifunktiosta liiketoiminnan kasvumoottoriksi. Hän kehitti markkinoinnin prosessimallin, jonka avulla markkinointi ei ole vain vuosikelloprojekti, vaan dataohjautuva, jatkuvasti optimoituva prosessi, joka tukee myyntiä ja asiakaspolkua saumattomasti. 

Jonnan ydinosaamista on kaupallisten siilojen purkaminen – hän yhdistää myynnin ja markkinoinnin toimintamallit niin, että ne eivät toimi erillisinä funktioina, vaan yhtenä kaupallisena koneistona. Hän tietää, miten markkinointi rakennetaan tukemaan liidien generointia, asiakkuudenhallintaa ja liikevaihdon kasvua. 

Rohkeana modernin markkinoinnin puolestapuhuja, Jonna haastaa perinteisiä ajattelumalleja ja näyttää, miten B2B-markkinointi on paljon enemmän kuin perinteistä yritysbrändin rakentamista – se voi olla strateginen, liiketoimintaa ohjaava prosessi, joka tukee myyntiä ja asiakkuudenhallintaa koko asiakaselinkaaren ajan. 

KAISU KOROLAINEN

Moderni myyntivalmentaja, Myyntijohtaja ja Head of Sales

050 303 1979

kaisu@ networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

LUE BIO

KAISU KOROLAINEN

Kaisu on modernin myynnin ja myynnin johtamisen strateginen kehittäjä, joka uudistaa pölyttyneitä tapoja myydä, markkinoida ja johtaa myyjiä. Hän ei tyydy pintapuoliseen optimointiin, vaan rakentaa skaalautuvia myyntimalleja, hioutuneita myyntiprosesseja ja tehokkaita myynnin johtamiskäytänteitä, jotka vievät liiketoimintaa eteenpäin. 

Kaisulla on vahva kokemus myynnin ja myyjien johtamisesta. Hän on johtanut sosiaalisen median toimistoa toimitusjohtajana sekä vetänyt myyntiä HR- ja rekrytointialalla, jossa hän rakensi 15 hengen myyntitiimin ja kehitti modernin myynnin sekä markkinoinnin yhteistyötä. Hän on ollut hankkimassa satoja B2B-asiakkuuksia ja tietää, miten monikanavaisella myynnillä ja oikeilla johtamismalleilla kasvatetaan liiketoimintaa – ja miten myyntiorganisaatio saadaan kukoistamaan. 

Kaisun erikoisalaa ovat myynnin prosessit, pelikirjat ja asiakkuudenhoitomallit, joiden avulla myyntitiimeistä tehdään tehokkaita ja tavoitteellisia. Hän valmentaa myyjiä ja myynnin johtoa sekä kehittää myyntikulttuuria, joka tuottaa tulosta. 

Kaisu on myös aktiivinen vaikuttaja LinkedInissä ja intohimoinen suomalaisen myynnin kehittäjä. Hän haluaa nostaa modernin myynnin tasoa ja varmistaa, että myyntityö on sekä tuloksellista että merkityksellistä – myyjille, asiakkaille ja liiketoiminnalle. 

Jutellaanko yhteistyöstä?

Jätä viesti lomakkeen kautta tai varaa maksuton Kasvuvartti asiantuntijamme kanssa!

Missiona kaataa kaupallisia siiloja sekä auttaa myynnin ja tunnettuuden kasvussa!

Vailla mielenkiintoisia sisältöjä?

Yhteystiedot

041 314 8363

info@networkandgrowth.fi

Teollisuuskatu 3B Lh 3, HKI

© copyright 2024 Network & Growth Oy