M&M

STRATEGIATEHDAS

Pölyttyneistä ja siiloutuneista myynnin ja markkinoinnin PowerPoint suunnitelmista kohti ketterää ja mukautuvaa M&M pelikirjaa

68%

myynnin johdosta kamppailee strategian mukauttamisesta markkinamuutoksiin.

Gartner

75%

yrityksistä voi menettää kilpailuetunsa vuoteen 2025 mennessä mikäli eivät pysty adaptoimaan ketterää strategiatyötä

Gartner

2,3x

suurempi myynnin konversioaste yrityksillä, joissa myynti ja markkinointi työskentelee saumattomasti yhdessä.

Gartner

Perinteinen markkinointi- ja myyntistrategia on konseptina vanhentunut.

Nykymaailmassa B2B-yritysten suurin virhe on se, että myynti ja markkinointi toimivat siiloissa – strategiat vanhentuvat, ja asiakkaiden odotuksiin ei kyetä vastaamaan. Tuloksena on menetettyjä kauppoja, hukattuja resursseja ja ylimääräisiä kustannuksia. 

Perinteiset irralliset myynti- ja markkinointistrategiat eivät myöskään tue arvomyyntiä eikä asiakkaan monikanavasta palvelemista, puhumattakaan dataohjautuvuudesta.

Moderni strategiatyö tuo yrityksellesi ketteryyttä, joka reagoi markkinan muutoksiin – ja samalla varmistaa, että strategia toimii myynnin ja markkinoinnin arjessa, ei vain ideana neuvotteluhuoneessa. 


Konkreettinen ja muutokseen mukautuva kaupallinen strategia + suunnitelma, jonka avulla kasvutiimit navigoivat kohti tuloksia.

MYYNNIN

AUDITOINTI

Auditoimme kaupallisen strategianne ja tunnistamme kasvun hidasteet sekä ajurit, jotta uudistutte ja kehitytte asiakasymmärryksestä ja vastaatte muuttuneeseen ostokäyttäytymiseen.

KAUPALLINEN STRATEGIA

Kehitämme nykyaikaisen myynnin ja markkinoinnin strategian, joka ohjaa tietoon perustuvaa kaupallista prosessia jatkuvan muutoksen keskellä.

M&M PELIKIRJA

Myynnin ja markkinoinnin pelikirja on visualisoitu markkinointi- ja myyntiprosessisuunnitelma, jossa on kuvattu asiakkaan matka ja M&M prosessit aina liidistä rahavirtaan. Pelikirja ohjaa kasvutiimejä ja tarjoaa ohjenuorat arvoa tuottaville toimenpiteille koko asiakasmatkalle - monikanavaisesti.



M&M konsultoinnin ja suunnittelun hinta:

Myynnin auditointi

Alk. 1900€

Selvitämme myynnin ja markkinoinnin nykytilan sekä tunnistamme miksi saavutettavat tulokset tehdään tai miksi tuloksiin ei päästä. Löydämme kaupallisen tiimin vahvuudet ja kehityskohteet sekä kaivamme esiin "piilotietoa", jonka pohjalta luomme kasvusuunnitelman.

M&M tiimien haastattelut

Materiaalien kartoittaminen

Myynnin SWOT analyysi

Ostoputken nykytila

Arvio myynnin ja markkinoinnin yhteispelistä

Arvio myyntiprosessin tehokkuudesta

Arvio markkinoinnin tehokkuudesta

Selvitys myynnin vahvuuksista ja osaamisen tarpeista.

Nykyisen markkinaymmärryksen kiteyttäminen

Kaupallinen strategia

Alk. 7900€

Uudistamme myynnin ja markkinoinnin strategiatyönne ja luomme ketterästi markkinan mukana kehittyvän dataohjautuvan kaupallisen strategian, joka ohjaa kaupallisia tiimejä yhteistyöhön.

Kaupallisen tiimin tavoitteet

Markkinakartta

Ostokomitean profiilit (ICP)

Visualisoitu ostopolku

Ostopolun sisältöstrategia (sisältökonseptit ja esimerkit, SEO suunnitelma, sisällöntuotannon prosessi)

Markkinointi- ja myyntiprosessi

Kaupallisen tiimin yhteispeli ja dataohjautuva prosessi

M&M pelikirja

Alk. 6900€

Konseptoimme yrityksen tavan myydä ja tuottaa arvoa monikanavaisesti. Pelikirja kertoo miten markkinointi ja myynti yhteistyössä toimii oikeaan suuntaan, erinomaisella laadulla, otollisella ajoituksella ja tarvittavalla määrällä.

Dokumentoitu asiakasymmärrys

Myynnin pelisäännöt

Myynnin prosessi tehtävineen

Liidien luokittelu ja käsittely

Myyjien arvoa tuottavien toimintamallien (kontaktointi, tapaamiset ja tarjousvaihe) dokumentointi

Skriptit ja argumentit myyntiviestintään

Muu tukimateriaali, joka mahdollistaa myyntiä

Myyjien työkalut ja teknologiat ohjeineen

Hinta Alv 0%

Vastauksia kysymyksiisi:


1. Mitä strategiatyöstä konkreettisesti valmistuu?

M&M Strategiatyöstä teille jää käteen:

  • Myynnin ja markkinoinnin SWOT sekä auditoinnin dokumentaatio.
  • Markkinakartta ja päätös kohderyhmistä, joihin kasvu keskittyy
  • Ihanneyritysten sekä ostokomitean ICP:t
  • Ohjeistus asiakasymmärryksen prosessinomaiseen kehittämiseen
  • Visualisoitu ostoprosessi ja ostoprosessin vaiheidein kuvaus
  • Sisältöstrategia
  • Markkinoinnin budjetoinnin suunnitelma
  • Myynnin ja markkinoinnin prosessin kuvaaminen nykyisillä resursseilla
  • Myynnin ja markkinoinnin mittaristo (johto - ja operatiivinen taso)
  • M&M pelikirjan kehitysaskeleet 12 kuukaudelle

2. Miten M&M strategiatyö etenee ja mitä vaatii meiltä?

On tärkeää, että yrityksen johto on halukas osallistumaan strategiatyön kehittämiseen ja avoin muuttamaan totuttuja toimintamalleja.


M&M strategiatyö etenee seuraavassa järjestyksessä:


  • Johtoryhmän Kickoff (etänä tai livenä yrityksesi tiloissa)
  • Kaupallisen tiimin auditointi, jossa keräämme tarvittavat materiaalit ja haastattelemme myyntiä ja markkinointia
  • Tapaamme johtoryhmän ensimmäisessä strategiapajassa, jossa käymme läpi auditoinnin tulokset sekä starttaamme strategiatyön ensimmäisen vaiheen: Tavoitteiden asettamisen ja asiakasymmärryksen kehittämisen.
  • Ensimmäisen työpajan pohjalta aloitamme strategian työstämisen ja dokumentoinnin.
  • Tapaamme toisessa strategia workshopissa, jossa teemana on ostoprosessi ja sisältöstrategia.
  • Jatkamme strategiatyön työstämistä ja dokumentointia, jonka jälkeen tapaamme käymme yhdessä lopputuloksen sekä sen jalkauttamisen suunnitelman yhdessä läpi.
  • Suunnittelemme myös kaupallisen tiimin kick offin.
  • Pidämme kaupallisen tiimin yhteisen kick offin, josta myynnin ja markkinoinnin yhteispelin vahvistaminen ja rakentaminen alkaa.


Strategiavaiheen jälkeen on mahdollista jatkaa palvelua M&M pelikirjan kehittämiseen, jossa strategiatyö jalkautetaan käytäntöön luoden myynnin pelikirjan ohjaamaan myyntiä ja markkinointia.

3. Miten strategiatyö jalkautetaan käytäntöön?

Strategiatyö jalkautetaan käytäntöön M&M pelikirjan avulla, jonka rungon olemme teille valmiiksi suunnitelleet strategiatyön aikana.

M&M pelikirja on tyypillisesti 6-12 kuukauden valmennusohjelma, joka koostuu työpajoista, syvempien aiheiden koulutuksista, konsultoinnista sekä jatkuvasta yhteistyöstä.

Asiantuntijamme ovat mukana kaupallisen tiimin yhteisissä palavereissa ja huolehtii strategian jalkauttamisesta sekä M&M pelikirjan kehittämisestä, ja myyntiosaamisen valmentamisesta.

4. Millaiseen markkinatutkimukseen strategia perustuu?

Koska muutos on jatkuvaa, markkinatutkimuksen pitää myös olla jatkuva prosessi. Siinä missä perinteistä markkinointistrategiaa on yleensä edeltänyt laaja kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen markkinatutkimus, modernissa M&M strategiassa markkinatutkimus on integroitu osaksi jatkuvaa kehitystä.

Tyypillisiä keinojamme tutkia markkinoita on erilaiset digitaaliset työkalut, LinkedIn sekä jatkuva A/B-testaaminen.

5. Haluan tutkia strategiatyötä tarkemmin, onko sisältöjä?

Kehitämme sisältöjä tähän parhaillaan, mutta tässä välissä voit katsoa tallenteen LinkedIn Livestä, jossa aiheena: M&M pelikirja - Näin yhdistät kaupallisen tiimin.

Suosittelemme myös lataamaan liidien generoinnin oppaan, jossa neuvomme strategiaa modernin markkinoinnin ja myynnin yhdistämiseen liidien ja tunnettuuden kasvattamiseksi.

6. Kuinka kauan M&M pelikirjan kehitys kestää?

M&M pelikirjan kehittäminen riippuu yrityksesi nykytilanteesta, pelikirjan laajuudesta, ja mahdollisen olemassa olevan materiaalin määrästä. Kokemuksemme mukaan pelikirjan rakentaminen ja jalkauttaminen vie lyhimmillään 2-3 kuukautta.

Kyse ei ole pelkästään pelikirjan kehittämisestä, vaan myös osaamisen kehittämisestä, jonka avulla kaupallisen tiimin jäsenet saavat vaadittavaa yhteistä ymmärrystä M&M-strategian jalkauttamiseen ja laadukkaan käytännön ohjeen myynti- ja markkinointiprosessin läpivientiin.

Moni pelikirja jää yrityksissä jalkauttamatta, mutta ei meidän kanssa!

7. Mitä pelikirja konkreettisesti sisältää valmistuttuaan?

M&M pelikirja sisältää myynnin ja markkinoinnin yhteisen prosessin sekä rungot ja raamit, joiden avulla tehdään dataohjautuvaa ja jatkuvasti kehittyvää kasvua.

Pelikirjassa myynti ja markkinointi on konseptoitu ja sen avulla kaupallinen prosessi johdonmukaistuu ja tuottaa sekä parempaa tulosta, että asiakaskokemusta.

Tämä käsikirja laadukkaalle myyntityölle ja markkinoinnin sekä myynnin yhteistyölle sisältää mm. prosessit, käytänteet, skripteja ja ohjeita myynnin oikeaan suuntaan, erinomaiseen laatuun, otolliseen ajoitukseen ja tarvittavaan määrään.

Lataa tästä maksuton oppaamme modernin myynnin pelikirjan laatimiseen ja kurki esimerkkejä!

8. Kuinka paljon aikaa kehitystyö vaatii meiltä?

Tämä riippuu toki yrityksesi tilanteesta, tavoitteista ja aikajänteestä, jolla tavoitteisiin halutaan päästä, mutta tyypillinen M&M pelikirjan valmennusohjelma näyttää tältä:


  • Puolivuosittaiset strategiapäivät
  • Myynti- ja markkinointijohdon haastattelut
  • Optiona myyjien haastattelut ja MyyntiSWOT analyysi
  • Kvartaalittaiset valmennukset ja työpajat aihekokonaisuuksille koko kasvutiimille
  • Tarvittaessa kuukausittaiset syväkoulutukset, joihin osallistuu vain aihetta koskevat yksilöt
  • Optiona kuukausittaiset kaupallisen tiimin yhteiset palaverit
  • Valmennustiimin ja kaupallisen tiimin yhteisö, jossa jaetaan ajatuksia ja kokemuksia matkan varrella.

9. Kuinka nopeasti peilikirja saadaan käytäntöön?

Strategiatyön jälkeen laadimme heti pelikirjan ensimmäisen version yrityksesi nykyisillä resursseilla (aika, raha, osaaminen) ja tämä pelikirja lähtee käytäntöön jo ensimmäisen yhteisen valmennuksen jälkeen.

Ketteryys mahdollistaa myös sen, että pääsemme heti testaamaan kaikkea opittua käytännössä sekä kehittämään pelikirjaa käytännön kokemuksen kautta.

10. Haluan tutkia pelikirjaa tarkemmin, onko sisältöjä?

Kehitämme sisältöjä tähän parhaillaan, mutta tähän hätään suosittelen katsomaan tallenteelta LinkedIn Liveen, jossa aiheena: M&M pelikirja - Näin yhdistät kaupallisen strategian ja luot pelikirjan

Myynnin pelikirjan rakentamisesta löytyy myös kattava maksuton opas, jonka voit ladata itsellesi alta.


Lataa myynnin pelikirja opas!



OONA KANKKUNEN

Perustajayrittäjä, CEO,

Modernin myynnin strategi ja

valmentaja

041 314 8363

oona@networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

JONNA LÖNNROTH

Modernin markkinoinnin strategisti,

markkinoija joka mahdollistaa myyntiä,

LinkedIn Specialist

040 722 3816

jonna@networkandgrowth.fi

VARAA KASVUVARTTI

Jutellaanko yhteistyöstä?

Jätä viesti lomakkeen kautta tai varaa maksuton Kasvuvartti asiantuntijamme kanssa!

Missiona kaataa kaupallisia siiloja sekä auttaa myynnin ja tunnettuuden kasvussa!

Vailla mielenkiintoisia sisältöjä?

Yhteystiedot

041 314 8363

info@networkandgrowth.fi

Teollisuuskatu 3B Lh 3, HKI

© copyright 2024 Network & Growth Oy