VALMENNAMME MYYJIÄ JA ASIANTUNTIJOITA, KEHITÄMME MYYNTIÄ JA ASIAKASKOKEMUSTA
B2B-ostajista kokee, että heidän ostoprosessinsa on monimutkainen, ja että myyjät eivät pysty tuottamaan riittävää arvoa prosessin aikana.
Gartner
B2B- asiakkaista sanoo, että myyjä puhuu tuotteistaan, sen sijaan, että viestisi
asiakkaalle arvosta jota saa.
Forrester
asiakkaista pitää hyvää palvelukokemusta yhtä tärkeänä tai jopa tärkeämpänä kuin itse tuotteita tai palveluja.
Mc Kinsey
Kun myyjä keskittyy puhumaan vain tuotteistaan, hän unohtaa, miten ratkaista asiakkaan ongelmia ja tuottaa arvoa. Asiakkaat odottavat enemmän – strategista kumppanuutta, arvoa tuottavaa yhteistyötä ja syvempää ymmärrystä heidän tarpeistaan.
Hyvä myyjä auttaa asiakkaita oivaltamaan uutta ja inspiroi näkemyksillään. Proaktiivinen myyjä helpottaa ostotyötä ja auttaa asiakkaitaan keskittämään ostojaan ja valitsemaan strategisen kumppanin pelkän tuotekauppiaan sijaan.
Ostokäyttäytymisen muutos ja myynnin pelikirjojen puuttuminen on johtanut siihen, että myyntityö on pirstaroitunutta ja fokus on liikaa väärissä asioissa. Samalla nykypäivän kilpailu haastaa myyntijohtoa miettimään uudelleen, millä laadulla ja työkaluilla myyntistrategiaa arjessa toteutetaan, ja miten asiakkaista pidettäisiin paremmin kiinni, samalla kuin vauhdittaa kasvua uusilla asiakkailla.
Autamme kasvussa ja kannattavuudessa valmentamalla myyjiä, asiakkuusvastaavia ja asiantuntijoita kohtaamistaitoihin, myynnillisyyteen, arvon tuotantoon ja ostoprosessiin vaikuttamiseen.
01
Asiakkaat arvostavat brändin ja myyjän lupausten lunastamista, johdonmukaista palvelua ja aitoa arvon tuottamista kaikissa kohtaamisissa.
Tämä onnistuu, kun asiakkuudet luokitellaan selkeästi, jokainen asiakasvastaava ymmärtää roolinsa ja vastuut.
Laadukkaat hoitomallit tarvitsevat sekä prosessit, että parhaat käytännöt, miten kohdata ja tuoda arvoa asiakkaalle sovittujen kohtaamisten aikana sekä verkossa.
02
Kaupalliset siilot heikentävät viivan alle jäävää tulosta sekä asiakaskokemusta. Kun liideistä riidellään, myyntipanokset menevät hukkaan ja markkinointi ei tuota, on myös kaupallisten tiimien välinen ilmapiiri huono.
Asiakkaan näkökulmasta myynnin ja markkinoinnin rajat eivät saisi olla edes näkyvissä. Asiakkaan kokemus on paras silloin, kun kaikki tuntuu yhtenäiseltä ja personoidulta. Kun yhdessä hoivataan liidejä ja palvelellaan asiakkaita sisällöillä, tulee tyytyväinen ja sitoutunut asiakas, joka keskittää ostojaan.
03
Koko organisaation myynnillisyys, asiantuntijoiden myyntiosaaminen ja asiakaspalvelun kohtaamistaidot
Tulevaisuuden myynti ole enää vain myyjien vastuulla ja passiivinen tilauksia vastaanottava asiantuntijana tai asiakaspalvelu on jäämässä historiaan, kun taas proaktiivisesti arvoa luova rooli näissä tiimeissä kasvaa ja menestyy.
Myynti on koko organisaation asia. Tässä muutoksessa voittajia ovat ne myyjät, asiantuntijat, asiakaspalvelijat ja organisaatiot, jotka omaksuvat asiakaslähtöisen lähestymistavan - huolimatta mitä tittelissä lukee.
04
Tekoäly ja sosiaalinen media tuovat mukanaan tärkeitä muutoksia perinteiseen myyntiprosessiin, jossa verkostot, näkyvyys, digitaaliset työkalut ja ostosignaalien seuranta vahvistavat myyjien vaikutusmahdollisuuksia jokaisessa ostopolun vaiheessa.
Menestyneimmät myyntitiimit eivät vain testaile näitä teknologioita, vaan integroivat ne syvälle arkeen ja oppivat fasilitoimaan B2B-asiakkaiden ostoprosessia.
05
Paraskaan myyntistrategia ei toteuta itse itseään eikä paraskaan uusasiashankinnan myyjä pärjää ilman selkeyttä, prosessia ja myynnin tukimateriaaleja.
Myynnin pelikirja sisältää runkoja ja raameja, jotoka ohjaa laadukasta ja suunnitelmallista myyntityötä ja arvontuotantoa asiakkaalle. Myynnin pelikirjaprojektissa konseptoimme myyntiprosessin ja myynnin toimintamallit, ja luomme parhaita käytänteitä sekä myyntiskripteja, joilla voitatte kilpailijanne sekä ihanneasiakkaitten luottamuksen.
06
Kun asiakas tietää saamansa hyödyn ja sen taloudellisen merkityksen, olet arvomyynnin ytimessä. Kun myyjä oppii sanoittamaan asiakkaan hyödyn numeroissa, myymään lisäarvoa, ja kiteyttämään asiakkaan saamaa lopputulosta, kasvatat sekä kannattavuutta että liikevaihtoa.
Asiakasarvo ei ole sitä mitä asiakas ostaa, vaan se arvo, mitä palvelu tai tuote tuottaa hänelle ja liiketoiminnalle. Silti kotimaassa myyntiorganisaatioita on jumittunut geneerisyyteen ja tuotevetoisuuteen. Kilpailluissa markkinassa tämä ei enää riitä.
Usein myös myynnin kehittämisen tai myyjien valmentamisen haluttu muutos on niin iso, ettei yrityksen ja myyntijohdon omat resurssit ole tarpeeksi viemään haluttua muutosta läpi.
Moderni myynti edellyttää myyjien toimintamallien, työkalujen ja osaamisen säännöllistä kehittämistä. Myyntitiimeissä on syntynyt ajan saatossa tai yritysostojen aikana eri myyntikulttuureita, joka on johtanut liian moneen eri tapaan myydä ja myyjien tuloksien suureen vaihteluun.
Jos haluat myyntitiimisi erottuvan kilpailijoista ja kehittyvän huippumyyjiksi, tarjoamme tarvitsemasi avun. Network & Growthin valmennuksemme avulla niin myyjät kuin asiantuntijat ovat oppineet hyödyntämään tehokkaasti monikanavaista lähestymistapaa, luomaan asiakkaille todellista arvoa ja rakentamaan pitkäjänteisiä asiakassuhteita.
Strategiatyömme, koulutuksemme, valmennuksemme ja työpajamme ovat sekä valmiiksi paketoituja että räätälöitävissä. Avullamme onnistunut vastaamaan muuttuneeseen ostokäyttäytymiseen ja kasvatat myyntiä sekä parannat kannattavuutta - vaikka kilpailun kiristyykin.
Paraskaan strategia ei toteuta itse itseään eikä paraskaan myyjä pärjää ilman myynnin runkoja ja raameja. Konseptoimme kaupallisen tiimin yhteisen prosessin, kehitämme toimintamalleja, luomme parhaita käytänteitä, uudistamme taktiikat ja dokumentoimme myyntiskriptit.
Myynnin pelikirja dokumentoi myyntikonseptin ja toimii raameina myynnin menestykselle.
Jos organisaatiossa tai yrityksessä ei ole konseptoitua myynnin käsikirjaa, on jopa mahdoton nykyaikana toteuttaa myyntiä sekä
laadukkaasti että tehokkaasti.
Ilman yhtenäistä myyntiprosessia syntyy liian monta tapaa myydä ja myyjien taso vaihtelee. Tämä vaikuttaa negatiivisesti jopa yrityksen
maineeseen ja asiakaskokemukseen. Puhumattakaan uusien myyjien onboarding- ja myynnin johtamisen haasteista, jos myynnin konsepti ja raamit myyntistrategian toteuttamiseen puuttuvat.
On aika ottaa läpivalaisu myyjien toimintamalleihin ja luoda rungot myyntimenestykselle!
Nidotaan myynnin parhaat käytänteet yhteen ja näitä noudattamalla myyntitulokset ja suorituskyky paranevat, samalla kun myynnin johtaminen helpottuu.
Pelikirjan valmistuessa, valmennamme myyjiä toteuttamaan myyntityötä laadukkaasti pelikirjaa hyödyntäen ja varmistamme, että pelikirja jalkautuu käyttöön parantaen asiakaskokemusta ja myyntituloksia.en.
Rakenna avullamme vahva myynnin kivijalka ja varmista myyntiosaaminen, jossa Suunta, Laatu, Ajoitus ja Määrä toteutuu halutulla tavalla, oikeilla työkaluilla, fiksulla ajankäytöllä ja laadukkailla myyntimetodeilla.
Venyvätkö yrityksesi myyntisyklit? Eivätkö ostajat uskalla tehdä päätöksiä tai niitä lykätään? Jättääkö asiakkaat vastaamatta puheluihin tai peruvat jo sovittuja tapaamisia?
Medioiden huutaessa uutisia taantumasta, ostotyössä painetaan jarrua ja samaan aikaan myynnissä tuskaillaan paineen ja epäonnistumisen välimaastossa.
Nyt on aika tarkistaa myynnin perusasiat, huolehtia myynnin toteuttamisen tasapainosta, toiminnan kannattavuudesta ja myyjien hyvinvoinnista. Kokemuksemme mukaan, näitä edesauttavat myynnissä selkeys, varmuus, osaaminen ja rutiinit.
Nostamme myyntituloksia valmentamalla myynnin perusteita, myyntiprosessin eri vaiheiden läpivientiä ja myyntitaitoja.
Tuo myyntitiimisi Network & Growthin SLAM-myyntivalmennukseen, jossa laitamme yrityksesi myyntiprosessi- ja toimintamallit kuntoon ja myyjät rokkaamaan!
Aktivoimme myyjiä LinkedInin tavoitteelliseen hyödyntämiseen osana myyntiprosessia ja ostoprosessiin vaikuttamista. Autamme kehittämään asiantuntijaprofiilin, ja luomaan liidejä, sekä nurturoimaan niitä. Opetamme monikanavaiset prospektointi- ja kontaktointiprosessit ja referenssien hyödyntämisen Linkedinin avulla. Sulautamme somen myyjän päivittäisiin rutiineihin!
Sosiaalinen myynti on suhteiden rakentamista ja kehittämistä osana myyntiprosessia tai asiantuntijan viestintää, jossa luottamuksen ja myynnin mahdollisuuksien rakentaminen tapahtuu verkossa.
Sosiaalisen myynnin tarkoituksena on varmistaa myyntiprosessin kriittisten vaiheiden onnistuminen sekä rakentaa myynnin mahdollisuuksia ja kestäviä asiakassuhteita, samalla kun kasvatetaan positiivista näkyvyyttä niin henkilö- kuin yritystasolla.
Opi ottamaan LinkedIn osaksi myynnin työkaluja ja asiantuntijoiden asiakasviestintää Social Selling valmennuksen avulla.
Autamme kasvattamaan myyntiä LinkedInistä, samalla kun parannatte sekä asiakaskokemusta että brändinne vetovoimaa ja vähennätte rekrytoinnin kustannuksia.
Valmennuksiemme avulla vauhditatte myynnin ja tunnettuuden kasvua, saatte ydinviestinne leviämään orgaanisesti, vaikutatte positiivisesti asiakaskokemukseen sekä työnantajamielikuvan parantamiseen.
Aika nousta taustalta ja massasta esiin oman toimialasi suunnan näyttäjäksi?
Valmennamme asiantuntijoita, johtajia ja avainhenkilöitä vaikuttamaan viestillään verkossa. Avullamme nouset asiakkaiden ja työnhakijoiden ykköseksi ja kiihdytät ohituskaistaa kilpailijoittesi ohi!
Ajatusjohtajuus on ansaittu status, jossa henkilö tai yritys on ansainnut luottamuksen toimialansa tai aiheensa edelläkävijänä.
Ajatusjohtajat ovat heitä, jotka kutsutaan ensisijaisesti mukaan tarjousprosesseihin, koska he ovat rakentaneet luottamusta, vieneet toimialaansa tai aihepiiriään eteenpäin ja he ovat ansainneet paikan kohderyhmänsä mielessä.
Ajatusjohtajuus vaatii selkeät tavoitteet, ihmisten konkreettisia tekoja sekä rohkeaa ja näkemyksellistä viestintää. Kun teet tämän oikein, vahvistat tunnetta kysytystä, tutusta sekä luotettavasta henkilöstä tai yrityksestä, jonka kanssa yleisö haluaa olla yhteydessä ja yhteistyössä.
Autamme yrityksiä ja yrittäjiä toimialansa suunnan näyttäjiksi – ajatusjohtajiksi. Valmennamme yrityksiä ja sen ihmisiä ansaitsemaan oman osaamisalueensa auktoriteetin ja tunnettuuden sosiaalisissa kanavissa.
Opastamme ja innostamme rohkeaan kannanottoon, avoimeen keskusteluun, oman äänen löytämiseen, visionääriseen ajatteluun ja näkemyksien viestimiseen.
Haluatko olla suunnan näyttäjä?
Kun asiakas tietää saamansa hyödyn ja sen taloudellisen merkityksen, olet arvomyynnin ytimessä. Valmennuksessa opit sanoittamaan asiakkaan hyödyn numeroissa, myymään lisäarvoa, ja kiteyttämään asiakkaan saamaa lopputulosta, jotta kasvatat kannattavuutta ja liikevaihtoa.
Asiakasarvo ei ole sitä mitä asiakas ostaa, vaan sitä, mitä palvelu tai tuote tuottaa hänelle ja liiketoiminnalle, mutta silti olemme kotimaassa jumittuneet viestimään enemmän tuotteistamme ja yrityksestämme tylsien Power Point esittelyiden kautta. Kilpailluissa markkinoissa pelkkä tuotteen tai palvelun esittely ei enää riitä.
Asiakkaat ovat nykyään valveutuneita ja odottavat näkemyksiä, ja odotuksien ylityksiä.
Arvomyynnin mestariksi tullaan ymmärtämällä asiakkaita, kysymällä oikeita kysymyksiä, aktiivisesti kuuntelemalla ja kiteyttämällä asiakasarvoa.
Ostopäätöksen tekee aina ihminen, jonka motiivit pohjautuvat sekä järkeen että tunteisiin. Jokainen ostokomiteassa oleva yksilö on ostomatkallaan eri tavoitteilla, eri valmiuksilla ja eri kysymyksillä.
Valmennuksemme johtavat parempaan asiakastyytyväisyyteen, myynnin kasvuun ja lopulta vahvempaan asiakaslojaliteettiin ja suurempaan kannattavuuteen.
Prospektisi, asiakkaasi ja työnhakijasi seuraavat verkossa mieluiten ihmisiä ja luottavat vertaisiinsa, kun kuluttavat sisältöä. Valmennamme yrityksen yksilöt viestimään LinkedInissä persoonallisesti ja kasvatamme näkyvyyttä orgaanisesti - jopa kymmenkertaisesti!
Haluaisitko hyödyntää yrityksesi suurinta voimavaraa, eli työntekijöitä, tehostamaan näkyvyyttänne? Yrityksen työntekijälähettiläiden viestit saavuttavat 10 x suuremman yleisön kuin yrityksen viralliset viestit LinkedInissä (Lähde: LinkedIn).
Työntekijälähettilyys on yrityksesi salainen ase kilpailussa näkyvyydestä, asiantuntijuudesta, luottamuksesta ja vaikutusvallasta.
Valmennamme yrityksien avainhenkilöitä, työntekijöitä, johtajia ja asiantuntijoita verkostoitumaan, vuorovaikuttamaan, hyödyntämään sosiaalista kuuntelua ja luomaan sisältöä, joka resonoi ja skaalaa markkinointianne orgaanisesti!
On aika sanoittaa työntekijöidesi ja yrityksesi osaaminen sisältöjen muotoon ja kasvattaa yrityksesi vetovoimaa sekä mainetta.
Lähdetäänkö yhteistyöhön?
Tekoäly ei korvaa myyjiä vaan tekee heistä tehokkaampia! Automatisoi rutiinitehtäviä ja anna myyjille enemmän aikaa myyntityön, asiakaskohtaamisiin ja kauppojen klousaamiseen.
Hinnasto
Yrityksien menestystekijöitä ovat myynnin ja markkinoinnin päivittyvä osaaminen, uudistuskyky
ja valmius mukautua ostokäyttäytymisen muutoksiin.
Me autamme.
Pyydä tarjous yrityksellesi personoidusta valmennus- tai koulutuskokonaisuudesta!
Luennot & puheenvuorot
Alk. 1500€ - 2500€
Tyypillinen luennon tai puheenvuoron kesto 30-90 minuuttia
Luento tai puheevuoro osallistaa, herättää uuteen tietoon, ravistelee ajattelua
ja inspiroi esimerkein sekä tarinoiden kautta!
Myynti-
koulutukset
Alk. 1900€ - 3900€
Tyypillinen koulutuksen kesto 1,5h - 5h / kerta
Koulutukset antavat mahdollisuuden kehittyä tehokkaissa ja osallistavissa koulutuskerroissa, sekä oppia tietystä teemasta, inspiroitua uudesta ja viedä uutta energiaa tekijöiden arkeen.
Myynti-
valmennukset
Alk. 5900€ - 20900€
Tyypillinen valmennusohjelman kesto alkaen 3 - 12 kuukautta
Vaikka valmennuksemme on tuotteistettu ja testattu vaikuttaviksi, personoimme ohjelman aina yrityksen ja osallistujien mukaan. Lähdetään yhdessä rakentamaan myynnin ja tunnettuuden kasvua!
Sales Coaching as a Service
Alk. 1 900€ / kk
Minimikesto kuukausipalvelulle kolme (3) kuukautta
Sales Coaching as a service on yksilöllistä myyjän valmennusta ja myynnin kehittämistä jatkuvana kuukausipalveluna.
Toimimme myyntijohdon resurssina ja myyjän omana valmentajana.
Hinnat ilmoitettu Alv 0%
Founder, Myyntistrategi, Modernin myynnin ja markkinoinnin valmentaja
Kankkunen on modernin myynnin ja markkinoinnin strateginen uudistaja, joka rakastaa kehittää kaupallisia kokonaisuuksia – strategioita, prosesseja, työkaluja ja myyntiosaamista. Oona on ollut mukana konseptoimassa nykyaikaisia myynnin pelikirjoja, yhdistänyt myynnin ja markkinoinnin toimintamalleja ja nostanut kotimaista myyntiosaamista yli 400 yrityksessä.
Oonalla on taikavoimanaan nykyaikaiset kaupalliset tuntosarvet ja hänen analyyttinen ja näkemyksellinen ote yhdistyy käytännönläheisyyteen: tietää, miten myynnin ja markkinoinnin yhteistyöllä tehostetaan ”liidistä rahavirtaan” -prosessia, miten myynti modernisoidaan ja millä vahvistetaan asiakaspitoa.
Oona tunnetaan myös vuosien takaa sosiaalisen myynnin ja LinkedInin puolesta puhujana ja hän onkin näkyvä vaikuttaja LinkedInissä. Esikoiskirjansa "Kasvua somesta" (2023) on auttanut jo tuhansia suomalaisia ymmärtämään social sellingin strategiat ja tehostamaan kaupallista tehokkuutta sosiaalisen median ja henkilöbrändäyksen avulla.
Co-Founder, Markkinointistrategi, ja Markkinointijohtaja
Jonna Lönnroth on strateginen markkinoinnin uudistaja, joka muuttaa B2B-markkinoinnin roolin tukifunktiosta liiketoiminnan kasvumoottoriksi. Hän kehitti markkinoinnin prosessimallin, jonka avulla markkinointi ei ole vain vuosikelloprojekti, vaan dataohjautuva, jatkuvasti optimoituva prosessi, joka tukee myyntiä ja asiakaspolkua saumattomasti.
Jonnan ydinosaamista on kaupallisten siilojen purkaminen – hän yhdistää myynnin ja markkinoinnin toimintamallit niin, että ne eivät toimi erillisinä funktioina, vaan yhtenä kaupallisena koneistona. Hän tietää, miten markkinointi rakennetaan tukemaan liidien generointia, asiakkuudenhallintaa ja liikevaihdon kasvua.
Rohkeana modernin markkinoinnin puolestapuhuja, Jonna haastaa perinteisiä ajattelumalleja ja näyttää, miten B2B-markkinointi on paljon enemmän kuin perinteistä yritysbrändin rakentamista – se voi olla strateginen, liiketoimintaa ohjaava prosessi, joka tukee myyntiä ja asiakkuudenhallintaa koko asiakaselinkaaren ajan.
Moderni myyntivalmentaja, Myyntijohtaja ja Head of Sales
Kaisu on modernin myynnin ja myynnin johtamisen strateginen kehittäjä, joka uudistaa pölyttyneitä tapoja myydä, markkinoida ja johtaa myyjiä. Hän ei tyydy pintapuoliseen optimointiin, vaan rakentaa skaalautuvia myyntimalleja, hioutuneita myyntiprosesseja ja tehokkaita myynnin johtamiskäytänteitä, jotka vievät liiketoimintaa eteenpäin.
Kaisulla on vahva kokemus myynnin ja myyjien johtamisesta. Hän on johtanut sosiaalisen median toimistoa toimitusjohtajana sekä vetänyt myyntiä HR- ja rekrytointialalla, jossa hän rakensi 15 hengen myyntitiimin ja kehitti modernin myynnin sekä markkinoinnin yhteistyötä. Hän on ollut hankkimassa satoja B2B-asiakkuuksia ja tietää, miten monikanavaisella myynnillä ja oikeilla johtamismalleilla kasvatetaan liiketoimintaa – ja miten myyntiorganisaatio saadaan kukoistamaan.
Kaisun erikoisalaa ovat myynnin prosessit, pelikirjat ja asiakkuudenhoitomallit, joiden avulla myyntitiimeistä tehdään tehokkaita ja tavoitteellisia. Hän valmentaa myyjiä ja myynnin johtoa sekä kehittää myyntikulttuuria, joka tuottaa tulosta.
Kaisu on myös aktiivinen vaikuttaja LinkedInissä ja intohimoinen suomalaisen myynnin kehittäjä. Hän haluaa nostaa modernin myynnin tasoa ja varmistaa, että myyntityö on sekä tuloksellista että merkityksellistä – myyjille, asiakkaille ja liiketoiminnalle.
Jätä viesti lomakkeen kautta tai varaa maksuton Kasvuvartti asiantuntijamme kanssa!
Missiona kaataa kaupallisia siiloja sekä auttaa myynnin ja tunnettuuden kasvussa!