Tietoa, taitoja ja työkaluja myyjille laadukkaan myyntityön tekemiseen?

Tehottomaan myyntityöhön ja toimintamalleissaan siiloutuneeseen myyntitiimiin löytyy ratkaisut usein perusasioista.
Vaikka uudet työkalut voivat houkutella, totuus on, että usein menestyksen avain piilee myynnin rungoissa ja raameissa. Näitä ovat asiakasymmärrys, laadukkaat myyntiprosessit, arvoa tuovat myyntitoimenpiteet ja ajankäytön johtaminen.

SLAM-myyntivalmennuksessa rakennamme vahvan myynnin kivijalan ja myyntiosaamisen.

Autamme sekä myynnin taidoissa, että rutiineissa ja nostamme myyntituloksia.

Venyvätkö yrityksesi myyntisyklit? Eivätkö ostajat uskalla tehdä päätöksiä tai niitä lykätään? Jättääkö asiakkaat vastaamatta puheluihin tai peruvat jo sovittuja tapaamisia? 

Medioiden huutaessa uutisia taantumasta, ostotyössä painetaan jarrua ja samaan aikaan myynnissä tuskaillaan paineen ja epäonnistumisen välimaastossa.

Nyt on aika tarkistaa myynnin perusasiat ja huolehtia tasapainosta, toiminnan kannattavuudesta ja myynnin hyvinvoinnista. Kokemuksemme mukaan, näitä edesauttavat myynnissä selkeys, varmuus ja rutiinit.  

Kun nämä ovat kunnossa, saadaan uudesta teknologiasta tai kanavastakin hyödyt irti.

Tuo myyntitiimisi Network & Growthin SLAM-myyntivalmennukseen, jossa  laitamme yrityksesi myyntiprosessi- ja toimintamallit kuntoon ja myyjät rokkaamaan!

Myyntivalmennus tapahtuu SLAM-mallin mukaisesti

Suunta

Liian moni myyjä tai myyntiorganisaatio ei tiedä keitä yrityksen otollisimmat asiakkaat ovat. Autamme yritystäsi kasvattamaan asiakasymmärrystä ja suuntaamaan myyntitoimenpiteet juuri oikeisiin asiakkaisiin.  

Laatu

Laatu on prosessin hallintaa, asiakasarvon ymmärtämistä ja monikanavaisesti vaikuttamista ja viestimistä. Autamme tekemään myyntiä laatu ja asiakas edellä, ei vain määrää luukuttamalla.  

Ajoitus

Ajoitus on modernin myynnin etu ohittamaan kilpailijasi ja lyhentämään myyntisykliäsi. Opetamme myyntiä seuraamaan ostoaietietoa tekemällä sosiaalista kuuntelua ja analysoimaan asiakasdataa yhteydenoton otollisen ajan tunnistamiseksi. 

Määrä

Laadun lisäksi myynti on edelleen matematiikkaa – tarvitaan riittävä määrä kontakteja, tapaamisia ja tarjouksia tavoitteiden saavuttamiseksi. Autamme laatimaan selkeät mitattavat tavoitteet sekä tavoitteiden pohjalta juuri teille sopivan määrän myyntiaktiviteeteille.

Miksi meidät myyntivalmentajaksi?

Tapamme toimia on yrityksesi myyjille innostava ja konkreettinen. Metodimme valmentaa on ”learning by doing”. Myyntitiimi ei vain adaptoi uusia tapoja toimia, vaan innostuu ja sitoutuu muutokseen.

Parhaat käytänteet nidotaan yhteen ja sitä noudattamalla myyntitulokset, laatu ja suorituskyky paranevat.
Osaamista myynnin perusteista moderniin myyntiin, kohtaamistaitoihin, arvomyyntiin ja monikanavaisen myyntiprosessin läpivientiin
Selkeästi määritellyt ”myynnin pelimerkit” ja parhaat käytänteet tulokselliseen myyntiin
Taklaamme myynnin tehottomuutta ja nostamme onnistumis % jokaisen myyntiprosessin vaiheen välissä
Osaaminen, tehokkuus ja konkreettiset työkalut monikanavaisen myynnin toteuttamiseen
Modernin myynnin pelikirja lyhyentää myyjien perehdytysaikoja ja tarjoaa parempia kohtaamisia asiakkaiden kanssa. Lue Oona Kankkusen kirjoittama kattava opas ja aloita myynti LinkedInissä!

Millainen myyntivalmennus on luvassa?

Ymmärrystä lisäävää, tiedon janoa sammuttavaa ja innostavaa myyntikoulutus sisältöä, joka motivoi myyjää muutokseen ja opastaa myyntityön kehittämiseen sekä sitouttaa toimimaan sen pohjalta. 

Syvennämme tietoa, kehitämme osaamista. Lisäämme myyjän tehokkuutta, parannamme myynnin toimintamallien laatua ja siten nostamme myyntiprosessin eri vaiheiden onnistumisprosentteja. 

Varmistamme, että osallistujat ymmärtävät, soveltavat ja sitoutuvat toteuttamaan opittua tehokkaasti ja laadukkaasti, jotta saavutetaan parhaat tulokset. 

Myyntivalmennuspäivien välissä osallistujat saavat tehtäviä, jotka syventävät osaamista ja vievät uuden oppimista käytännön tasolle, sekä tarjoavat mahdollisuuden keskustella ja jakaa kokemuksia muiden osallistujien kanssa läpi valmennuksen. 

Myyntivalmennuksen eteneminen

01. Myynnin auditiointi

Tutustutaan myyntistrategiaanne ja myynnin tapaan toimia. Tunnistetaan myyntiprosessin pullonkaulat ja tehdään kehityssuunnitelma. Syntyy yhteistyön tarkempi suunnitelma, laajuus ja aikataulutus.

02. Myyntiseurata

Optiona seurata myyjiä käytännössä ja tunnistaa sekä kehityskohdat että parhaat toimintamallit. Tarvittaessa myyjien haastattelut ja sen pohjalta valmennusohjelman kehittäminen.

03. Myyntiprosessi ja SLAM-myynnin pelikirja- työpajat

Mikäli myyntiprosessia ei ole olemassa, tai dokumentoituna, konsultoinne ja kehitämme myyntiprosessin työpajoissa. Samalla voidaan toteuttaa mahdollisesti puuttuva myynnin pelikirja, jota myyntivalmennus jalkauttaa.

04. Myyntivalmennuspäivät

Myyjiä valmennetaan teoriaa, käytäntöä ja tehtäviä sisältävissä valmennuspäivissä. ”Learning by doing” metodit vievät opitun heti arkeen kohti tuloksia.

Valmennus on koulutusohjelma, jossa toteutetaan koulutuspäiviä 3-10 kuukauden ajanjaksolla. Laajuus tarkentuu aina asiakkaan tarpeen ja tason mukaan. Yhden myyntikoulutuksen kesto 3-5 tuntia. 

Osallistujia maximissaan 25 / ryhmä.

04. Follow up ja jatkokehitys

Valmennusohjelman lopussa palautekysely, tarvittavat follow up-tapaamiset ja lisätarpeet myynnin johdon kanssa. Fiilistellään myös tuloksia ja sitten syvennetään yhteistyötä!

Yhteistyöhön?

Ota seuraava askel kohti tehokkaampaa ja strategisempaa myyntiä. Käänny puoleemme ja aloita matkasi kohti myynnin huipputuloksia.