Mitä uutta LinkedInissä on luvassa nyt ja lähiviikkoina? Kevät ja kesä 2022 tuovat asiantuntijoille, myyjille sekä yrityksille uutta tietoa ja konkreettisia työkaluja hyödynnettäväksi tietojen hallinnoinnissa ja oman asiantuntijabrändin rakennuksessa LinkedInissä.
Katso alta uusimmat LinkedIn muutokset yritykselle sekä Creator Mode- profiilin uudet työkalut myyjille ja asiantuntijoille.
LinkedIn profiilin uudet toiminnallisuudet asiantuntijoille, myyjille ja johtajille
1. Tuotetiedot profiileihin: vahvista asiantuntijuuttasi
LinkedIn tulee lisäämään profiiliasetuksiin uuden osion, jossa pystyt esittelemään tarkemmin yksittäisiä tuotteita, tuoteryhmiä tai projekteja, joiden parissa olet työskennellyt. Näin pystyt rakentamaan asiantuntijabrändiäsi esittelemällä brändiisi kuuluvat, relevanteimmat ratkaisut, oman osaamisesi tai fyysiset tuotteet. Tuotteistasi tarkemmin kertova ominaisuus tulee näkymään lähiviikkoina profiilisi “Experience” -osiossa.
Kuva lainattu: https://www.socialmediatoday.com/
Jos haluat lisätä tuotteen profiilisi Experience-osioon, huomioi, että sen pitää olla listattuna tuotteena jo yrityksesi sivuilla. LinkedIn lanseerasi tuotesivut jo vuonna 2020 auttaen yrityksiä esittelemään tuotteitaan ja niiden parhaimpia, asiakkaita hyödyntäviä ominaisuuksia.
2. Linkki profiilisi etuosaan – ohjaa sivustolle johon haluat yleisösi
Tämän vinkin voi ottaa käyttöön jokainen, joka haluaa saada omia profiilissa vierailevia toimimaan!
Mitä haluaisit profiilissasi vierailevan näkevän lisää? Millainen osaaminen tai kokemus kiinnostaisi seuraajia?
Voit nyt lisätä profiilisi yläosaan, “taustakuvaan ” linkin, joka ohjaa profiilissa vierailevaa siirtymään haluamaasi paikkaan, esimerkiksi verkkosivuillesi.
Huomioi nämä:
- Ohjaa vierailijaa parhaaseen paikkaan: Usealla se on oma verkkosivusto tai työpaikan sivusto, mutta se voi olla myös henkilökohtainen blogisi tai huikean vaikuttava Instagram-tilisi.
- Kun olet lisännyt linkin, muista kertoa siitä seuraajillesi! Kontaktejasi ja seuraajiasi kiinnostaa taatusti, mitä uutta ja ainutlaatuista linkin takaa löytyy.
- Vinkki: ja laita ensin LinkedIn-taustakuvasi kuntoon. Tausta on brändättävissä ja se kannattaa tehdä: mitkä värit, fontit, tapasi jutella kuuluvat sinun asiantuntijabrändiisi?
3. Kello käyttöön!
Kutsu kontaktisi ja seuraajasi painamaan omaa ”hälytyskelloasi”. Kello löytyy LinkedIn profiilin oikeasta yläkulmasta. Kun seuraajasi käy valitsemassa profiilistasi kellon, hän saa ilmoituksen joko kaikista postauksistasi tai halutessaan vain “parhaista” eli top- postauksistasi.
Pro vinkki: Tilaa asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden sisällöt omaan feediisi ja pysy pulssilla, mistä he puhuvat!
4. LinkedIn Creator Mode
Tämä asetus profiilissa on tarkoitettu käyttäjille, jotka haluavat nousta asiantuntijabrändillään uudelle tasolle. Creator Modea suositellaan otettavaksi käyttöön kun:
- tuotat aktiivisesti sisältöä LinkedIniin (vähintään kerran viikossa)
- haluat hyödyntää Linkedin uutiskirjeen tai Live video-ominaisuuden
- sinulla on jo 500+ relevanttia kontaktia ja haluat kasvattaa asiantuntijaverkostoasi.
Mikäli tämä sisällöntuottaja- asetus on sinulle vielä täysin uusi, kurkkaa myös “Näin viet LinkedIn profiilisi ja näkyvyytesi uudelle tasolle”– blogimme ja lue alta, mitä uutta on tulossa tähän profiiliin lisää!
LinkedInin mukaan 5 parasta ominaisuutta, jotka Creator Mode antaa ovat:
- Saat viisi hashtagia, joilla haluat kasvattaa asiantuntijabrändiäsi ja joista haluat tulla löydetyksi.
- Anna uusille verkostosi jäsenille mahdollisuus seurata sinua ”Follow”-nappulan takaa (kynnys kontaktiin on joillakin suurempi, ja follow nähdään kevyempänä vaihtoehtona, mutta Connect nappi löytyy edelleen profiilisi “More” napin takana.)
- Hio Features-osio kuntoon: Features nostaa esiin parhaat taitosi, postauksesi, työsi näytteet tai mitä haluatkaan esitellä profiilissasi vierailevalle. Muista siis pitää osio ajantasalla.
- Luo oma LinkedIn-uutiskirje ja brändää se sinun näköiseksi.
- Ota LinkedIn Live-toiminto käyttöön ja päätä strategia – mitä ja kenelle haluat videoilla viestiä
Uutuusominaisuudet Creator Modessa käyttöön:
On paljastettu, että Newsletter- ja LinkedIn blogiartikkeli sisältömuodot saavat lisää sitouttavia ominaisuuksia!
Nyt voit tägätä, eli mainita @-merkillä ihmisiä sekä käyttää hashtageja #-merkillä suoraan sisällöissä. Tämä tuo julkaisuillesi parempaa näkyvyyttä ja sitoutumisia, koska:
- Voit merkitä uutiskirjeeseesi tai blogiartikkeliisi ihmisiä, jotka todennäköisesti reagoivat merkintääsi. Näin artikkelisi tulee saamaan lisää näkyvyyttä ja sitä kautta mahdollisesti uusia reaktioita – ja tilaajia!
- Oikein valituilla, asiantuntijabrändiäsi tukevilla hashtageilla eli aihetunnisteilla tavoiteltu yleisö löytää paremmin luoksesi – luo strategiasi siihen, keitä haluat tavoittaa ja valitse sopivimmat hashtagit!
Kun LinkedInin Creator Mode julkaisi viime vuonna uutiskirjeuudistuksen, uutiskirjetilaajien määrä kasvoi LinkedInissä globaalisti 89%!
Seuraavaksi – mitä sinun on hyvä tietää, kun vastaat yrityksen LinkedIn strategiasta ja sen jalkauttamisesta
1. LinkedIn yrityssivuston uutuudet yritystileistä vastaaville
LinkedIn-yritystili on osa yrityksesi brändäystä! Luot kohderyhmääsi kiinnostavaa sisältöä ja sitoutat yleisöäsi seuraamaan aihealueita, joista he hyötyvät.
Miksi LinkedIn-yritystili?
- Luo sisältöä yrityksesi tarjoamista tuotteista ja palveluista: anna kohderyhmällesi hyötyä ja auta heitä sisällölläsi.
- Tulevaisuuden rekrytoinnit sujuvat LinkedIn-yritysivun kautta paremmin: Yritys on luonut pitkäjänteisesti, aktiivisesti ja suunnitelmallisesti sisältöä ja on näin ollen tunnettu tekijä omalla alallaan -> teille halutaan töihin!
- Mikä parasta: tärkeimmät viestit, uutiset ja tapahtumat leviävät laajalle orgaanisesti ilman markkinoinnin rahallisia kustannuksia.
2. LinkedIn saa oman Business Managerin
Vihdoin selkeämpää tilien hallinnointia LinkedIniin yrityssivulle! Markkinointiominaisuudet on kehitetty nyt kysynnän tasolle ja LinkedInissä on pian muiden some-kanavien kaltainen Business Manager-hallinointityökalu.
LinkedIn Business Manager on tarkoitettu yrityksille ja yhteisöille, joilla on useita ylläpitäjiä, mainostilejä tai sivustoja ja yrityksiä, joiden kanssa työskennellään. Uusi ja pitkään toivottu alusta on erinomainen työkalu esimerkiksi markkinointialan yrityksille tai sisällöntuottajille. Lue lisää tästä.
Kuva lainattu: LinkedIn
3. LinkedIn tapahtumien boostaus:
Tuttua boostaus-toimintoa voi käyttää nyt myös tapahtumien lisänäkyvyyden tehostamiseen. Boostaus suoritetaan tapahtumasivulla seuraavasti:
- valitse kohdeyleisö
- määritä aikataulu
- ja budjetti (sekä maksutiedot)
- + lisää tietysti tärkeimmät tiedot eli tapahtuman sijainti, aikataulu ja se, miten ilmoittautuminen tapahtuu
Tapahtumamainos näkyy määrittelemäsi yleisön feedissä. Tapahtuman näkymiseen vaikuttaa luonnollisesti se, kuinka paljon euroja olet valmis laittamaan kampanjaasi. Tapahtumaboostauksen lisäinfot täältä.
Kuva lainattu: https://www.socialmediatoday.com/
Joten, paljon siis taas uutta, mitä kannattaa testata ja ottaa käyttöön, niin henkilökohtaisesti kuin yrityksesi sivustolla. Muista tilata meidän Kasvukirje, niin pysyt jatkossakin ajan tasalla uusimmista sosiaalisen median muutoksista ja sosiaalisen myynnin vinkeistä!